Täpsem info, parem juhtimine

Juhtimisinfo


Käes on moodsate ärianalüüsiplatvormide ajastu

Postitatud 10.02.2016

Gartneri värske ärianalüüsitarkvarade uuringu (Gartner Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms 2016) ülevaade

James Fisher’i artikli põhjal, mis ilmus 5. Veebruaril 2016 Qlik’i blogis

 

Veebruari alguses avaldas uuringufirma Gartner oma uusima ärianalüüsitarkvarade uuringu ning sel aastal võime näha päris suuri muutusi. Värske uuring näitab väga selgelt, et ärianalüüs ei ole enam eelmise põlvkonna nägu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muutusi näeme tsentraliseeritud IT-st kuni organisatsiooni äärealadeni – üha rohkem andmeid on pärit pilvteenustest ja väljapoolt andmeladusid. Oleme liikumas mõningase analüüsiga aruandluskeskselt ärianalüüsilt analüüsikesksele, mõningase aruandlusega ärianalüüsile ning näeme ärianalüüsi otsustajate uut tekkivat põlvkonda – arendajaid, analüütikuid ja infotöötajaid, kelle mõju on ulatuslik.

Kui lisame sellele vajaduse tegeleda kiirelt laieneva kasutusega pidevalt muutuvas keskkonnas ning vajaduse nö nutika analüüsi järele, mille puhul säiliks kontroll andmete üle, kuid ei seataks piiranguid kasutajatele, siis ongi tulemuseks moodsa ärianalüüsiplatvormi kujunemine. Lühidalt võib öelda, et Gartner on selles uuringus teinud head tööd muudatuse kajastamisel, määratledes tulevased vajadused ja hinnates praegu turul olevate põhiosalejate visioone ja eesmärkide saavutamist.

Gartneri uuring kinnitab taas, et Qlik on selle põneva ja dünaamilise turu liider, olles üks kolmest sellise positsiooni saavutanud ettevõttest. Samal ajal ei nähta tavapäraselt suure turuosaga ettevõtteid nüüd enam liidritena, turunišši on saabunud palju uusi tulijaid ning tekkinud uusi visionääridest ettevõtete kategooriaid, teised on aga sootuks kadunud.  Selle võtavad hästi kokku kolm Gartneri aruandest pärit tsitaati:

 

„Tänapäevase ärianalüüsiplatvormi määratluse väljatöötamine Gartneri tänavuse uuringu jaoks on liidrite ruutu võrreldes varasemate aastate uuringutega märkimisväärselt muutnud.”

„Uute tarkvaraostude puhul domineerivad ettevõtted, kes keskenduvad paindlikkusele ja kiirusele ning ärikasutajate kasutusmugavusele, millele lisandub ärianalüüsilahendusega hõlmatav juurutuste haldamise suutlikkus ning analüüsiga seotud sisu vastutustundliku loomise, levitamise ja kasutamise edendamine.”

„Kiiresti areneval turul, millega käib kaasas pidev uuenduslikkus, peab liider näitama, et ta ei ole keskendunud üksnes praeguste eesmärkide saavutamisele, vaid et tal on ka korralik tegevuskava oma liidripositsiooni tulevikus kindlustamiseks, et kaitsta tänaste klientide investeeringuid.” – Allikas: Josh Parenteau jt. Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms. Gartner, 4. veebruar 2016.

 

Seda tüüpi uuringuülevaadete koostamiseks teevad tohutut tööd nii analüütikud, ettevõtted kui ka uuringutes osalevad kliendid ning soovin eraldi rõhutada kõikide osalejate jõupingutuste olulisust. Vaadake pilti, kuid lugege ka aruannet, sest see sisaldab kasulikku teavet, mis muidu võib kahe silma vahele jääda. Kuigi aja jooksul toimunu võrdlemine on loomulik, tuleks meeles pidada, et tänavune uuring peegeldab eelkõige muutuvat turgu – see ongi selle ülevaate põhisõnum.  Muutused, millest Qlik ja Gartner on juba aastaid rääkinud, on nüüd jõudnud murdepunktini ning ärianalüüsitarkvara turg ei ole enam endine.

 

Küsi Qliki’le litsentseeritud uuringueksemplari oma Infovara konsultandilt.

 

Comments are closed.




↑ Lehe algusesse