Täpsem info, parem juhtimine

Juhtimisinfo


“Konkurentsieelis läbi analüütilise võimekuse: Kuidas valida oma ettevõttele õiged KPI’d?”

Postitatud 5.05.2016

Infovara hommikuseminar 

 

Pärnu Finantskonverentsil rääkisid David Parmenter, Andres Kukke ja teised eksperdid võtmemõõdikute ehk KPI’de valikust – pole kahtlustki, et ilma õigete mõõdikuteta on täna väga raske ettevõttel edu saavutada. Konverentsi tagasisides mainiti korduvalt, et mõõdikute teemat oleks vaja detailsemalt käsitleda ja nii korraldasimegi 14. mail hommikuseminari “Kuidas valida oma ettevõttele õiged KPI’d ja tõsta analüütilist võimekust?”

Eesti ettevõtete analüütiline võimekus vajab tõstmist

Seminari sissejuhatuseks andis Infovara tegevjuht Maigi Peeduli lühikese ülevaate analüütilise võimekuse hetkeseisust Eestis, tuginedes EBS’i magistrandi Laura Alvini 2014. aastal läbiviidud uuringule. Uuringust tuleb selgelt välja, et analüütikat kasutatakse meil pigem minevikusündmuste teadasaamiseks ja vähem tulevikku vaatamiseks. Ettekande lõpus tegid osalejad testi hindamaks oma ettevõtte ärianalüüsi võimekust. Osalejate keskmine analüütiline skoor oli 12,5 (max 25), 90% ettevõtetest peaks oma analüütilise võimekusega tõsiselt tegelema hakkama.

Vaata testi ja ettekande slaide koos viitega Laura Alvini uuringule.

Analyytiline skoor

 

KPI’de valik algab kriitilistest eduteguritest

Infovara ärianalüüsi juhtivkonsultant, Data Scientist Andres Kukke keskendus ettekandes põhiteemale: kuidas valida oma ettevõttes õiged KPI-d ja need korralikult tööle panna. Läbi eluliste näidete ja praktiliste ülesannete oli osalejatel võimalik võtmemõõdikute teemal oma ettevõtte kontekstis kaasa mõtiskleda, diskuteerida ning ise oma ettevõtte mõõdikuid määrata. Muu hulgas saadi teada, et KPI-de sõnastamine algab ettevõtte kriitilistest eduteguritest.

Andres Kukke ettekande slaidid.

 

Tabelitega analüütilist võimekust ei saavuta – vaja on ka korralikku tööriista

Nii nagu igat spetsiifilist tööd, nii ka ärianalüüsi ja KPI’de jälgimist on hõlpsam teha heade ja selleks tarbeks mõeldud vahenditega. Head analüütilist võimekust exceli tabelitega ei saavuta! Kuitahes heade ideede või mõõdikute jälgimine kehvade töövahenditega tekitab pigem frustratsiooni kui aitab eesmärke saavutada.  Infovara BI müügijuht Eero Kalm rääkis, millised kaasaegsed ärianalüüsi tööriistad peavad olema ning tutvustas Qlik’i platvormi.  Ta näitas kuidas Qlik Sens’is vaid mõne klikiga omale sobivate mõõdikutega juhtimislaud teha.

Eero Kalmi ettekande slaidid.

 

Kirjuta ise homset päeva

Harju Elekter Elektrotehnika AS müügidirektor Jan Osa rääkis väga kaasahaaravalt analüütilise võimekuse arengust ettevõttes aastate jooksul ning positiivsest kogemusest Qliki platvormiga. Andmeanalüüsi juures võlub teda võimalus saada ülevaatlik pilt hetkeolukorrast ning mõista, kuhu suunas liigutakse. Andmeplatvorm, millele on töötajatele ligipääs, avab ka võimaluse kollektiivseks sünergiaks. „Nii kirjutate ise homset päeva,“ ütles Jan Osa oma ettekandes.

Jan Osa ettekande slaidid.

 

Vali platvorm ja koostööpartner ning hakka pihta!

Seminarihommiku lõpetas Maigi Peeduli, kes tõi lõpetuseks välja 5 konkreetset sammu, kuidas nüüd edasi minna. Uuri lisa, vali eestvedaja, otsusta platvorm ja koostööpartner ja hakka pihta – on konkreetsed sammud, kuidas alustada. Ja et oleks veel lihtsam pihta hakata – esitati kõigile osalejatele ka väga hea seminaripakkumine – KPI’de workshop sõbrahinnaga. Küsi töötoa pakkumist: eero.kalm@infovara.ee

 

5 sammu alustamiseks

Rõõm oli näha rohkelt ettevõtete esindajaid, kellele teema korda läheb. Aitäh teile tulemast ning loodame, et saite hommikust kasulikku teavet ning mõtteid tulevikuks.

 Vaata ka pilte seminarilt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.




↑ Lehe algusesse