Täpsem info, parem juhtimine

Juhtimisinfo


Uusim versioon tagab töökindluse ja turvalisuse

Postitatud 11.10.2017

Tanel Rüütli, Infovara andmearhitekt

 2018 märtsis lõppeb QlikView 11 versiooni tugi ning nüüd on viimane aeg uuendada oma Qlik’i tarkvara. Aga isegi ilma toe lõppemiseta on igati soovitav oma tarkvara uuendatuna hoida, sest nii tagate oma lahenduste parima võimaliku funktsionaalsuse, töökindluse ja turvalisuse.

 

QlikView’l peaks kasutusel olema versioon 12.10

Kuigi QlikView on juba küps tarkvara ning tavakasutajatele silmatorkavaid uusi funktsioone viimases versioonis ei lisandunud, sellegipoolest oli ka 12 versioonis olulisi täiendusi. Näiteks on QlikView 12-l parandatud turvalisust ja töökiirust, täiustatud on administreerimise ja arendajate tööriistu ning skaleeritavust ehk laiendatavust. Viimane on eriti oluline suurte, mitmest serverist koosnevate süsteemide puhul. Lisaks on parandatud veebiklientide mugavust, kasutajad saavad lihtsalt objekte avada, neid muuta või luua uusi. Vaata kokkuvõtet QlikView 12 uuendustest siit.

 

Qlik Sense’i uusim versioon täna on September

Kui QlikView puhul on arendused suunatud pigem sissepoole, siis Qlik Sense uute versioonidega kaasneb alati ka hulgaliselt tavakasutaja elu mugavamaks tegevaid muudatusi. Näiteks tuli Qlik Sense Juuni ja Septembri versioonis mitu uut graafiku tüüpi, visuaalne otsing ja paindlikum kasutajaliides. Värvide kasutamine on tehtud palju paindlikumaks – laienes toonide valik ning muutus mugavamaks nende seadistamine.
Vaata kokkuvõtet Qlik Sense Septembri uuendustest siit.

QlikSense areng on väga kiire ja uuendusi tuleb välja suisa mitu versioonitäit aastas – iga kolme kuu tagant. Kui ka igat versiooniuuendust kohe kasutusele võtta ei jõuagi, siis minimaalselt kord aastas tasuks seda ikka teha.

 

Enneta probleeme

Tarkvarakasutajad võivad vahel arvata, et ega midagi ju ei juhtu, kui kasutada ka vanema põlvkonna tarkvara. Tõsi ta on – kui kasutusmugavus, turvalisus või töökindlus pole nii olulised, siis ega vanad versioonid ka toe lõppedes otseselt oma töövõimelisust ei kaota – seni, kui neid hoitakse oma keskkonnas. Probleemid tekivad siis, kui mingil põhjusel on vaja üle minna näiteks uuemale Windows keskkonnale või võtta kasutusele mõni veebilehitseja uuem versioon – teie vana Qlik lahendus ei pruugi enam töötada. Kui ka kasutajatugi on juba lõppenud, siis ei jäägi muud, kui oma tarkvara uuendada. See võib aga aega võtta ning töökatkestus tekitab asjatut stressi ja pingeid. Mõistlik oleks selliseid probleeme ennetada ja tagada oma lahenduse töökindlus ja turvalisus juba ette.

 

Uuendamine on lihtne

Versioonide uuendamine on  lihtne – tarkvarauuendus tuleb lihtsalt vastavalt lehelt alla laadida ning uued võimalused on kasutajatele koheselt kättesaadavad. Siiski tuleks valmislahendused enne uuenduste käikuandmist läbi testida, sest mõned funktsionaalsused ei pruugi uutes versioonides samalaadi töötada. Seda eriti extensionite ehk laienduste kasutamise puhul, samuti rohkem kui üks versioon vanemate lahenduste korral.

Versioonide uuendamisega on võimalik ise hakkama saada, instruktsioonid leiate vastavalt QlikView puhul siit ja QlikSense puhul siit.

 

Kui aga versioonide uuendamisega ise aega kulutada ei soovi, võib selle alati tellida oma Qlik’i konsultandilt. Põhiline ajakulu uuendamisel on testimine ja seadistamine ning see sõltub olemasolevate äppide hulgast ja keerukusest ning kasutusel oleva versiooni numbrist. Mida vanem versioon on kasutusel, seda enam võtab aega uuenduste seadistamine, kuna vahepeal on tehtud palju arendusi ning nende toimimiseks võib vaja olla ka lisa-arendusi. See ajakulu ja investeering tasub ennast aga kindlasti ära nii parema kasutusmugavuse ja uute võimaluste läbi, kui ka suurema turvalisuse ja töökindlusega.

Küsi versiooniuuenduse pakkumist oma Qlik’i konsultandilt: klienditiim@infovara.ee

 

 

 

Comments are closed.




↑ Lehe algusesse