Ettepaneku kohaselt kohaldatakse uut direktiivi alates 2023. majandusaastast ja kestlikkuse aruanne tuleb esitada kõigil suurettevõtetel juba 2024. aastal. Suurettevõtteks loetakse ettevõtteid, mis konsolideeritud tasemel vastavad vähemalt kahele tingimusele kolmest:
- keskmine töötajate arv üle 250,
- varade maht bilansipäeval üle 20 miljoni euro,
- käive aruandeperioodil üle 40 miljoni euro.
Väikesed ja keskmise suurusega börsil noteeritud ettevõtted peaksid rakendama uusi aruandlusnõudeid alates 2026. aastast.
Kuidas aga korraldada tõhusalt oma keskkonna-, sotsiaal- ja juhtimisandmete (ESG) esitamine, et täita uusi regulatsioone.
Kui vaatame, kui mahukas ja põhjalik on ESG info, mida peab kohustuslikus korras avalikustama, ja mõistame, millist eeltööd ettevõte peab tegema, saame aru, et alustama peab kohe.
Täna on need regulatsioonid järk-järgult kehtestatud Euroopas ja neid on välja antud või antakse peagi välja ka teistes riikides. Nagu oli näha varem GDPR-iga, on kohalikel regulatsioonidel globaalsed mõjud, kui tegelete äritegevusega riigis või piirkonnas, kus on nõutav vastavus. Varem on hinnatud, et üle 50 000 ELi-põhise ettevõtte ja umbes 10 400 ELi-välist ettevõtet alluvad Euroopa ettevõtete jätkusuutlikkuse aruandluse direktiivile (CSRD).
Kui teie ettevõte on üks neist enam kui 60 000 organisatsioonist, võib see teile olla üllatus või mitte: ESG-l on suur andmeprobleem. ESG andmete korrektseks aruandluseks ja “rohepestud” riski vältimiseks tuleb koguda, integreerida ja analüüsida kõik õiged andmed korralikult ning andmed peavad olema õiged ja usaldusväärsed. Kuid kuna ESG andmed on valdavalt struktureerimata ja salvestatud paljudes erinevates vormingutes ja hajutatud asukohtades, on see tohutu ülesanne. Hiljutise uuringu kohaselt on organisatsioonide tuvastatud peamised väljakutsed andmete kvaliteedi ja usaldusväärsuse puudumine (42%) ning liiga paljud erinevad andmeallikad (36%).
Kahjuks ei vali paljud organisatsioonid tingimata eelistatud teed selle probleemi lahendamiseks…
Vale Uks
Ülemaailmses uuringus leidis KMPG(ülemaailmne auditi-, maksu-, õigus- ja nõustamisteenuseid pakkuvate ettevõtjate võrgustik), et peaaegu pooled organisatsioonid kasutavad ESG andmete haldamiseks tabelarvutusprogramme. See ei ole tingimata üllatav, kuna tabelarvutusprogrammid võivad olla mugav ja kergesti ligipääsetav tööriist põhiliste andmehaldusülesannete jaoks. Kuid me oleme seda olukorda varem näinud, kas pole? Alguses töötab see suurepäraselt, kuid kiiresti ilmnevad kasvuraskused. ESG puhul, arvestades andmete olemust ja mitmeid eraldatud süsteeme, kus need asuvad, on see lähenemine eriti sobimatu. Põhjused võivad olla järgmised:
Tabelarvutusprogrammide võimekus suurte andmemahtude käsitlemisel on piiratud. Need võivad andmete terviklikkust ohustada vigade ja versioonikontrolli probleemide tõttu. Neil puuduvad arenenud analüütilised võimed ja sageli on vaja käsitsi teha palju lisatööd, et saada sisukaid ülevaateid. Neil puuduvad ka tõhusad koostööfunktsioonid, mis takistavad efektiivset suhtlemist ja meeskonnatööd. Nad on haavatavad andmerikkumiste ja volitamata juurdepääsu suhtes, mis on eriti problemaatiline ESG andmete puhul, mis sageli sisaldavad tundlikku teavet. Lisaks ei ole need loodud piisavalt haldama auditeerimis- ja vastavusküsimuste keerukust, mistõttu on keerulisem tõendada vastavust aruandlusstandarditega.
Kokkuvõttes on see tee täis kontrolli puudumist ning ebatõhusaid ja aeganõudvaid protsesse. Ja loomulikult, kui tabelitesse sisestatavad andmed ei ole algusest peale korralikult kogutud, integreeritud ja juhitud, muutub probleem ainult keerulisemaks.
ÜRO, Qliki pikaajaline partner, õppis seda oma kogemuste kaudu, kui nad püüdsid mõõta oma lennureiside süsinikujalajälge. Nende säästva arengu osakond laadis alla SAP-i väljavõtteid ja kasutas oma süsinikdioksiidi heitkoguste kalkulaatorit (ICAO), et seda kõike Excelis mõõta – käsitsi protsess, milleks hinnaks oli 20 inimese töö ja 6 kuud. Samal ajal tõmbas nende reisiosakond samuti andmeid SAP-ist ja kasutas neid Qliku armatuurlaual lennureisikulude haldamiseks. Kaks osakonda töötasid teineteisest eraldi…
Õige Uks
Õnneks sellel lool on õnnelik lõpp. Nende SAP-i andmed ühendati ICAO kalkulaatoriga ja need tõmmati automaatselt Qliki analüütikasse, et säästva arengu meeskond saaks kiiresti ja tõhusalt mõõta süsinikujalajälge.
Ja võib-olla parim osa: tänu juurdepääsule süsinikujalajälje andmetele saab reisimeeskond nüüd ka andmete põhjal tegutseda ja broneerida jätkusuutlikumaid reise, et aidata vähendada oma keskkonnamõju ja saavutada oma säästva arengu eesmärke. See on suurepärane lugu automatiseerimisest, arusaamade omandamisest ja õigete tegevuste tegemisest.
Qlikl on hea meel teatada , et oleme välja andnud uue ESG analüütika demoäpi, kus saate uurida neid võimalusi.
Lõppkokkuvõttes, et edukalt hallata ja esitada ESG andmeid, peate esmalt looma õige andmebaasi, kogudes, integreerides ja edastades usaldusväärseid andmeid oma sihtkeskkonda, olgu see siis kohapeal, pilves või nende kombinatsioon. Kui see on tehtud, peaksite kasutama tehisintellektipõhist analüütikat, et muuta need usaldusväärsed andmed teadmiseks ja tegudeks – luues visualiseeringuid ja prognoose ning pakkudes interaktiivseid ja kiireid vastuseid, mis ei aita mitte ainult teie aruandluses, vaid ka teie ettevõtte üldises tegevuses.
Hea uudis: kui olete Qliku klient, olete juba õigel teel oma andmeprobleemide lahendamiseks, ilma et peaksite investeerima eraldiseisvasse ESG tarkvarasse.
See pakub suurepärast lisaväärtust, mis ületab ESG aruandlusnõuete täitmise. Nagu hiljutine turuanalüüs kinnitas, toob hea ESG andmete haldamine lõpuks kasu teie ettevõttele.
Integreerige ESG aruandlus igapäevasesse äritegevusse oma ettevõttes
Qliku lahendusi saab kasutada teie ESG andmete konsolideerimiseks, analüüsimiseks, aruandluseks ja nende põhjal tegutsemiseks. Järgige uusi ESG regulatsioone ja integreerige ESG aruandlus sujuvalt oma igapäevastesse tegevustesse, liikudes kaugemale pelgalt aruandlusnõuetest.
Kui soovite rohkem teada saada, kuidas Qliku lahendusi kasutada ESG integreerimiseks oma ettevõtte igasse valdkonda, võtke ühendust Infovara ekspertidega, leiame koos parimad lahendused Teie ettevõttele.