Balbiino, üks Eesti juhtivaid jäätisetootjaid, valmistab igal aastal muljetavaldavaid 30 miljonit jäätist ning tegeleb ka mitmesuguse külmutatud kauba tootmise ja logistikaga. Müügi tipphetked jäävad kolme suvekuu sisse, kuid ettevõte soovis mõista, mis juhib jäätise müüki lisaks ilmastikule ja emotsioonidele ning kuidas paremini müüa ka teistel aastaaegadel.
Enne Qlik’i kasutuselevõttu tugines Balbiino suures osas massiivsetele Exceli tabelitele, mis keerulise infomahu juures muutusid ebamugavaks lahenduseks. Otsides tõhusamat viisi andmete haldamiseks ja analüüsimiseks, pöördus ettevõte Infovara ja Qlik poole. Kasutajaliides osutus äärmiselt kasutajasõbralikuks ning ettevõte otsustas lahendust proovida.
Infovara aitas Balbiinot nii lahenduse loomise kui ka töötajate koolitamisega. Esmalt võttis ettevõte kasutusele müügiosakonna rakenduse, kuid hiljem lisandus ka finants, tootmine jt valdkonnad.
Müügirakendus annab Balbiinole igal hetkel detailse ülevaate sellest, kuidas müük toimub. Nii on võimalik näha ka väiksemaid tegureid, mida peaks muutma, et inimesed sooviksid jäätist osta. Müügikampaania tulemused on alati nähtavad ja ennustatavad. Lisaks on selge, millised jäätised kus ketis paremini müüvad. Programmis on muuhulgas ka ilmaga seotud andmed, et näha ilma seost müügiga ja osata seda müügi ja tootmisprognoosis kasutada.
Enne Qlik’i kasutuselevõttu oli infot palju ja pilt oli segane, kuid täna on olukord palju selgem. Muutus andmete kasutuses on märkimisväärne: Balbiino saab kiiresti teada, kuidas ettevõtte müük läheb ning miks mingi tegevus ja otsus vajalik on. Arusaam infost on muutnud kategooriliselt. Kuigi algul arvati, et platvormi juurutamine ja töötajate mõtteviisi muutmine on keerulised, tulid töötajad initsiatiivikalt kaasa. Täna teab iga töötaja, mis Balbiinos toimub.
Qlik on osutunud Balbiinole sõbraks ja abimeheks, suunates nende valikuid ning aidates kiirendada otsustusprotsesse. Tänu sellele ärianalüüsile on ettevõte oluliselt targem ning mõistab paremini, miks teatud tegevused on vajalikud. Balbiino kogemus demonstreerib selgelt, kuidas andmetepõhine lähenemine võib toetada müügi optimeerimist ning viia ettevõtte edule ka keerukates turutingimustes.

Martin Visnapuu, Balbiino tootmis- ja tehnikadirektor ajal, kui Qlik kasutusele võeti